Kylläpäs kehtuutti aamupäivästä lähteä ajelemaan mutta niin vaan sain itteni potkittua liikkeelle ja suunnattiin kohti Joensuuta ja PoPeKon etsintäreenejä. Porukkaa olikin kaksi ryhmällistä (olen NIIN kade!) ja paikkana siis kaupungin varikko (olen niin kade x2). Martti pääsi reenaamaan etsintähommia ihanaisen, tärppipäiväisen nausterityttösen jälkeen mutta muutamaa pikkujumia lukuunottamatta se teki tosi hienosti hommia! Martti oli siis niin liekeissä, se haukkui ja koko olemus kertoi miten mieluista homma on! Mulla ei ollut hajuakaan missä maalit ovat, ensimäinen löytyi kohtuuhelposti (olin itse jo tavallaan kävellyt ohi mutta Marttihan ei siitä välitä ja lähti tosi reippaasti etsimään kun sai hajun. Maalimies oli sellaisessa hiekanlevitys(?) härvelissä sisällä. Toinenkin löytyi kohtuullisen liikkuvaisen koiran ansiosta aikas nopsaan naisten bajamajasta :) Hieno ilmaisu! Kolmatta työstettiinkin sitten pitkään. Haju tuli kohtuu kauas mutta sen paikallistaminen syvässä lumessa ei ollutkaan ihan pala kakkua. Martti sai selkeän hajun ja ilmaisikin yhden varaston kulmalle muttei löytänyt maalimiestä (koska se ei siinä ollut). Lähti kuitenkin itse työstämään hajua ja lopulta kahlasi melkein liki. Joku juttu sitten toppasi ja mun piti mennä käskemään se syvemmälle ja sieltähän se löytyi! Tuli melkein sellainen olo että lavinikoiria koulutetaan :D

Olin tosi tyytyväinen hyvään liikkumiseen ja tosi hyvään motivaatioon. Pikkuisen tökkii se, että Martti on ruvennut korkeammassa vietissä jonkun verran haukkumaan jo etsiessään ja se kyllä häiritsee jo paikkapaikoin työskentelyäkin. Kokonaisuudessaan kuitenkin tosi hyvä ja onnistunut harjoitus meille molemmille. Melkein sulin sukkiini kun pääsi reenaamaan hyvässä porukassa ja paikassa! Kyllä vaan kannatti ajaa Joensuuhun!